V dnešní době není žádnou výjimkou fakt, že bychom se měli stěhovat do jiného města vzhledem ke své práci. Je to úplně normální jev, který se může stát každému, protože práce nás živí a pokud ji nenajdeme tam, kde doposud žijeme, stěhujeme se jinam. Abychom ale vše dobře zvládli bez úhony a bez nějakého stresu, musíme si nejdříve zařídit vše potřebné, abychom se z toho doslova nezbláznili.
Stěhování nemá nikdo rád
Bohužel je tomu tak, i když musíme konstatovat, že ne všem stávají vlasy hrůzou na hlavě jen při myšlence, že se budou stěhovat. Mnohé postraší vlastní zkušenost našich příbuzných a známých a jiní si nedokážou ani sbalit. Samozřejmě, že dnes můžeme k této činnosti využít služeb stěhovacích firem, ale jde to svépomocí. Na začátku celé této akce si tedy musíme dopředu uvědomit, co bude pro nás výhodnější, přijatelnější a lepší.
Stěhování vlastními silami je pro někoho výhoda, protože má k dispozici velké auto a početnou rodinu, která se do celé činnosti ráda zapojí. Finančně nás to také bude stát asi mnohem méně, než se stěhováky, takže počítat můžeme například s basou piv nebo rovnou s delikátní večeří v podobě pečené husy se zelím. Profesionální firma, která se stěhováním zabývá má nejen spolehlivé zaměstnance, ale také disponuje vozovým parkem, který nám bude po všech stránkách vyhovovat. Nemusíme ani jezdit na starý byt třeba třikrát, což jistě všichni zúčastnění ocení. Fyzickou námahu tak klidně přenecháme odborníkům a my se můžeme v klidu věnovat jiným činnostem.
Dobrý plán a správná organizace
Jestliže chceme přežít stěhování v klidu a bez stresu, měli bychom se také podle toho zařídit. Dokonalá organizace nám může ušetřit nejen spoustu práce, ale i spoustu nervů a stresových situací, kdy bychom byli jen podráždění a stěhování by mohlo skončit fiaskem. Proto si zařídíme termín stěhování u firmy, aby měli v daný termín volno a to třeba se 14 denním předstihem. Začneme s balením svých věcí, protože pak by se nám to mohlo všechno nakupit a my bychom v tom zmatku ani nevěděli, kam jsme zabalili dětem hračky nebo kde jsme nechali papouška. Krabice můžeme již dopředu poptávat třeba v obchodě, a že se nám budou jistě hodit o tom není pochyb. Výborným nápadem jistě je, si všechny krabice dobře popsat a pojmenovat. Není nic horšího než se pak v novém bytě shánět po určitých věcech, které vlastně ani nevíme, kam jsme uložili. Také kvalitní obalový materiál je určitě potřeba. Přece jen nebudeme skládat skleničky jen tak do krabice. Rovněž bychom měli zajistit například dvířka u skříněk, aby se nestalo, že se při přepravě otevřou.
Potřebujeme opravdu všechno?
Při stěhování najednou zjistíme, že spoustu věcí ani nepotřebujeme. Jsou to věci, které nám leží ve sklepě nebo na dně skříně a my najednou nevíme, co s nimi. Můžeme si tak udělat takový generální úklid a všechny nepotřebné věci dát třeba na charitu nebo do bazaru. Nebudeme nepotřebné věci přece balit a znovu skladovat v novém bytě.
S balením a chystáním všech věcí si ale dejme trochu práci. Pokud máme lyže a jinou zimní výbavu, můžeme s balením začít u těchto věcí, hlavně pokud se stěhujeme v horkém letním období. Pokud v tomhle budeme mít systém a řád, stěhování bude rychlejší a bezproblémové.
Stěhování od A – Z
V nabídce služeb některých firem je i stěhování na klíč. Je to v podstatě stejné, jako taková stavba na klíč. Tak jak se stavba na klíč provádí od projektu až po samotnou realizaci, tak stěhování na klíč začíná od balení přes samotný odvoz až po konečné úpravy například demontovaného nábytku. Je to velice jednoduché. Pokud nemáme dostatek prostoru, času nebo z jiných důvodů, jednoduše předáme klíče a večer se po práci můžeme stavit na kafe rovnou do nového bytu. Spolehlivost pracovníků firmy v této fázi je důležitým faktem.
Musíme také počítat s tím, že taková stěhovací firma i doplňkové služby něco stojí. Ovšem zase to máme bez námahy a za mnohem rychlejší čas. Každopádně bychom si ze stěhování neměli dělat těžkou hlavu. Vždy se najde to správné řešení a na nové bydliště si snadno zvykneme.